Julafton/Juldagen

Julafton



Vakna runt elva på julaftonsmorgon, Gjorde mig iordning, sen så åkte man till stjälpe till mormor. Hur kul som helst å se henne, har inte sett henne på över ett år. Hon blir fasiken mindre å mindre för varje år:D. Efter en massa kaffe så åkte syskonskaran vidare till Sune och Inga-britt *Dicks föräldrar*. Drack ännu mer kaffe å stre lite. Sen åkte man hem och hämtade hunden, å traska till pappsen där vi alla firade julen. Va hur trevligt som helst. Varje år pratar vi om samma gamla minnen,men dom är lika roliga varje år haha....



Inga-Lill va så söt och gav oss denna korg på uppesittarkvälle.
De fanns mycket smått och gott i den ska ni veta:D






I julklapp fick man

Presentkort på 1000 kr på IKEA.
Presentkort på 200kr på HM,
Presentkort på 300 till en frisör.
Presentkort på 200 på svenska handeln.
Budda fick även ett presentkort på 100 kr på djurshopen=).
Den efterlängtade potatispressen.
Fyra handukar (två små och två stora).
ljusstake.
Tvål
Kylväska och en termos;)
Två påslakan och ett underlakan.
En massa till min servis.
En massa bakformar:D
Tekoppar
Bordsduk.
Buddha staty (Från Katta<3)
Ansiktsbehandling (Från My och Sanna <3).






Så jag är mycket nöjd :D. Önska mig presentkort på Ikea, för jag vill ha lite där, när jag har hittat min tvåa:D
Men som alltid blir jag så jävla trött på julafton, tror fan de va maten, eller så va de att jag visste att jag skulle upp kl sex dan därpå å jobba. Så jag gick hem vid tio och somna nog innan huvudet kom på kudden.

Juldagen


Jobbade till tre, sen hämtade man en trött Budda som va GÖR sleten haha, vart nog lite för mycket för han på julafton. Han är ju en tröttis annars å ligger å sover mycket, men på jul då sov han inte en blund på hela dagen. Halv fyra på möran hade alla gått från pappsen då kunde han äntligen somna in:D.
Gick hem och la mig en timme, så jag skulle va pigg och glad på kvällen.
Gjorde mig iordning och gick med Budda till pappa igen.
På väg till pappa så gick jag förbi två små tjejer som stod och tjuvröka vid elverket. De klira till i min påse. Då sa den ena tjejen.
-Jag fattar inte hur man kan ta med sig sin hund på fest, de är ju synd om den.
Jag tände till direkt så jag vände mig om och sa
-ELLER så är jag på väg till en som ska ha hunden ikväll.
- Hur skulle jag kunna vetat de?
- Nej men tänk innan du öppnar käften.
-Va de ett hot de eller?
Haha då kunde jag inte hålla mig så skratta å gick därifrån.

Jaja men när jag hade vart hos pappa så gick jag till Mimmi, där vi satt å drack lite å spela spel.
Jag ville gå till parken vid tio, men vi kom dit vid kvart över elva. DÅ VAR DE FULLT!!!.
Hmm kul tänkte jag. Jag vägrar att gå till hotelle, jag SKA in i parken. Såg syrran stå vid rökstället. Hon sa åt mig att klättra över staketet, men jag tveka tänk om vaktera ser mig:S. Men när Ida s hoppa över, då bestämde jag mig för att göra desamma. Haha jo JAG kom över, men har ett stort rivsår på låret å mina jeans är söverrivna mellan benen typ. Syrran sa att jag skulle ha klättrat ett steg till, så hade de inte blivit så, men jag fick panik haha jag ville bara ner.
Men de va värt de, för fan så kul jag hade där inne med syskonskaran. fick hänga med dom för mit sällskap hoppade aldrig över staketet. Men Katta och Jenny var ju där inne också:D.
Hade som sagt skit kul.
Gick och hämtade Budda hos far när de var slut å gick sedan hem och la mig:D



Broder Patric


Broder Henric



Haha



Full syster i Mitten:D



Patric och flickvännen/sambo Malin:D



Haha ööö ja, ni ser ju vilka DOM är;)










Kommentarer
Postat av: Katta

Se till o hålla den nya kylväskan låååååååååååångt från Buddas räckhåll då ;)

2008-12-26 @ 22:25:26
URL: http://kaatitsy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0