????

Tänkte skriva lite om vad jag mena i de förra inlägget. Kommer dock inte gå in på så mycket detaljer.
Mormor åkte in till sjukhuset på juldagen *slagit ryggen*. Mamma prata med henne dagen före nyår å då var hon hur pigg som helst å kunde ha åkt hem den dagen, men valde att stanna över nyår. Min moster va där på nyår och när hon kom in till mormor så fick hon inte liv i henne. Så hon gick till en sjukskörteska å berätta de, men hon fick ett kort och otrevligt svar att Mormor hade vart så där hela dagen, hon är väl lite trött!.
Min moster blev paff över svaret men gick tillbaka till mormor å försökte i en HALV TIMME att försöka få liv i henne. Men när hon inte fick henne att vakna, så gick hon till fika rummet där dom alla satt å drack kaffe. Hon begärde att någon skulle komma å kolla på henne. Mormors doktor följde med moster för att kolla på henne.
Då sa han
-Oj da nej de här är inte rätt. Något är fel..
Kasta ut moster från rummet och de blev en jävla fart på dom..

Tyvärr kunde dom inte rädda henne utan hon dog då senare på kvällen....  Vila i frid <3

Min fråga är då hur länge har hon legat så där? Hon var diabetes å hennes socker låg på noll!!!!. En fråga bara om man vet att personen i frågan har diabetes, väcker man inte en sådan person när den "sover" för att ge den mat? Låten man den  "sova" hela dagen utan mat/dryck? DE gör då inte vi inom vården iallafall. Tycker de är jävligt dålig stil. Bara för att hon var gammal så har hon väl ändå rätt att leva och få den vården som hon har rätt ì? Hon var ju faktiskt inte så gammal hon var runt 75 å kunde ha haft många år kvar....

Saken kommer att anmälas, men jag tror personligen inte att de kommer att bli något..

Har vart i karlstad idag å handlat lite kläder till begravningen som är i brattfors på fredag!
 Usch kan de inte bara va över?

Kommentarer
Postat av: Maria

Men, vårdpersonal borde väl(eller ska, har jag hört) hålla ett extra öga på personer med diabetes så de inte får såna där sockerfall och sånt??? Eller har jag fel???



Det där med din mormor kunde verkligen ha undvikits om de hade brytt sig tillräckligt, och inte varit lata(vad det verkar), men det förståss, kaffepauser är väl viktigare än en "gammal" människas liv, förstår jag... =/

Jag har verkligen inget förtoende för svensk sjukvård längre, speciellt inte efter dessa 2 händelser... =/ Jag är oerhört arg, lessen och besviken, även om jag vet att det inte finns nåt att göra, saken är juh tyvärr redan gjord... Och även om det här handlade om 2 helt olika saker, och 2 helt olika sjukhus så blir det ändå samma känslor i båda fallen... Besviken, lessen och arg...

Vi kommer nog anmäla läkaren, men det blir nog inget av det heller, skulle jag tro... Tyvärr...

2009-01-17 @ 22:48:37
URL: http://mianrianmarrizzz.blogg.se/
Postat av: sanna

De där blir ju anmäld som lex maria.

Hoppas de får sig en omgång, detta är ett fek av personalen. Diabetes ska kollas till och att de sket i att komma när din moster vill så är de bara att anmäla!!

2009-01-18 @ 11:36:12
URL: http://sannis1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0